≡ Menu

Tanıklıklar Sineması

tanikliklar sinemasi kapak dusuk coz“… Gündelik yaşama dair görünümlerin görsel dil aracılığıyla yeniden üretimi, kurgusal bir algılamanın yanıltıcı sınırlılıklarını bütünüyle aşar. Belgesel sinema, kimi zaman kamuya saklı bir sırlar alanını tüm yönleriyle birlikte gözler önüne serer. Yine bir belgesel film çalışması, doğal yaşamın olduğu kadar, toplumsal yapılanmanın da bütün kesitlerine toplu tanıklıkların gerçekleştirildiği önemli bir araç olarak işlev görür. Bu bakımdan belgesel sinema her şeyden önce bir ‘tanıklıklar sineması’dır…

“Belgesel film yönetmeni, ulaşmak istediği insanlar adına ve bazen de apaçık bireysel, vicdani bir sorumluluk duygusuyla yaşamın doğal akışına objektifini çevirerek sosyal uyumu tehdit eden çarpıklıklar, sessizce atılmış çığlıklar, gözden kaçan kültürel yapı bozuklukları ve gerilim noktalarını açığa çıkarır. Kameranın geniş bir açı içerisinde serbestçe gezinişi, bir fenerin denizin ortasındaki karanlık suların yüzeyini tarayan işlevi gibidir: Temas ettiği her yeri aydınlık kılar…”

 

352 sayfa
1. basım: Kasım 2014
Fiyatı: 25 TL
Sinema: 91
Agora Kitaplığı: 465

 

İÇİNDEKİLER:

1. BÖLÜM: YAŞAM ŞERİTLERİ

Belgesel Sinemanın Ortaya Çıkışı ve Belgesel Sinemada İlk Eğilimler (Deniz Köylü)

Belgesel Sinemanın Doğası Üzerine (Hümeyra Erdin)

Belgesel Sinemada Temsil ve Türkiye Örneği Üzerinden Çözümlenmesi (Nihan Gider Işıkman)

Belgesel Filmin Anlatı Yapısının Mecraya Bağlı Değişimi (Gülçin Çakıcı Öztürk)

2. BÖLÜM: İMAJ-DÜŞÜNCE

Michel Foucault İzleğinde Bir Sinema: Frederick Wiseman’in Belgesel Evreni (Özgür İpek)

Gerçeğe Meydan Okumak: Uydurma Belgesel (Melgesel) (Özge Akoğlu)

Jean Rouch’un Jaguar  Belgeseli Çerçevesinde Belgesel Sinemada Etnografinin Kullanımı ve Önemi (Bilgen Kuzu)

Leni Riefenstahl’ın Belgesellerinde Nazi Propagandası ve Analizi (Hakan Yılmaz)

Yorumunuzu buraya yazabilirsiniz